MISSI JUTAWAN

Layari http://www.DanaNiaga2u.com/62050612 - 2016 adalah tahun kekayaan. Tahun melakar kejayaan. Tahun perlumbaan kesenangan. Hanya bermodalkan RM10, anda mungkin JUTAWAN. Jangan bertangguh LAYARI http://www.DanaNiaga2u.com/62050612

Khamis, 13 Februari 2014

BOT BOMBA TERBALIK DI KENINGAU

Sebuah kampung di kawasan pedalaman yang ditengelami banjir
KENINGAU (Sabah, Malaysia) 13 Feb -- Sebuah bot Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia yang sedang memindahkan mangsa banjir di Kampung Mempikit, terbalik menyebabkan kesemua 17 orang di atasnya terjatuh ke dalam sungai dalam kejadian di Keningau, pada khamis.

   Bagaimanapun menurut jurucakap bomba, kesemua mereka iaitu 14 mangsa banjir dan tiga anggota bomba berjaya diselamatkan dalam kejadian 10.33 pagi itu.
   Akan tetapi seorang kanak-kanak berusia dua tahun terpaksa dikejarkan ke Hospital Keningau selepas tidak sedarkan diri akibat kejadian, katanya ketika dihubungi di sini.
   Beliau berkata kejadian berlaku ketika bot itu dalam perjalanan ke pusat pemindahan.
   Insiden dipercayai berlaku apabila mangsa banjir yang berada di atas bot itu berdiri selepas panik melihat arus Sungai Pegalan yang deras, menyebabkan bot tidak stabil lalu terbalik, katanya.
   Bernama difahamkan paras air Sungai Pegalan melimpah ke kawasan perkampungan sekitar, menyebabkan banjir kilat -- Bernama.

1 ulasan:

  1. Mohon siasat.. difahamkan oleh kenalan2 mangsa bahawa bot membawa muatan yg melebihi terhadnya..

    BalasPadam