MISSI JUTAWAN

Layari http://www.DanaNiaga2u.com/62050612 - 2016 adalah tahun kekayaan. Tahun melakar kejayaan. Tahun perlumbaan kesenangan. Hanya bermodalkan RM10, anda mungkin JUTAWAN. Jangan bertangguh LAYARI http://www.DanaNiaga2u.com/62050612

Ahad, 16 Februari 2014

MISSED CALL POPULAR DI INDIA

NEW DELHI (India): Telefon bimbit di India mempunyai banyak kegunaan selain hanya membuat panggilan atau menghantar mesej. Bagi beratus-ratus penduduknya, telefon bimbit hanya satu-satunya teknologi di rumah mereka.
   Keadaan ini menjelaskan mengapa wujud kaedah penggunaan unik telefon di negara itu, yang juga pasaran telefon bimbit paling pantas berkembang dengan 900 juta pelanggan. 

   Membuat panggilan tetapi memutuskannya sebelum diangkat orang yang dipanggil atau missed call amat popular di India dan ia sering digunakan sebagai kaedah untuk menyampaikan ‘mesej’ tanpa dikenakan caj panggilan.
   Kanak-kanak dan pekerja sering menggunakan kemudahan itu untuk ‘berhubung’ dengan ibu bapa atau majikan. Missed call juga digunakan meluas untuk pemasaran.
   Ada stesen televisyen menawarkan perkhidmatan missed call kepada penonton yang mahu diingatkan waktu siaran sesuatu rancangan. Missed call juga popular di Afrika, Filipina dan Bangladesh tetapi di India perniagaan itu diunjur bernilai lebih AS$100 juta (RM330 juta).
   Seorang penulis teknologi yang berpangkalan di Delhi, Prasanto K Roy berkata, syarikat baru Zip Dial membolehkan 100 syarikat seperti Proctor & Gamble, Cadbury, Colgate dan Disney meminta sampel atau perkhidmatan hanya menerusi missed call.
   Dengan lebih 200 stesen radio, India menawarkan pilihan meluas stesen FM kepada pendengar tetapi kebanyakan menikmati radio menggunakan telefon mereka berbanding menggunakan radio. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan