MISSI JUTAWAN

Layari http://www.DanaNiaga2u.com/62050612 - 2016 adalah tahun kekayaan. Tahun melakar kejayaan. Tahun perlumbaan kesenangan. Hanya bermodalkan RM10, anda mungkin JUTAWAN. Jangan bertangguh LAYARI http://www.DanaNiaga2u.com/62050612

Isnin, 22 Oktober 2012

GERAN KOMUNAL TERBAIK --- Minamasok


JIMIN
KENINGAU (Sabah, Malaysia): Persatuan Dusun Minamasok Borneo Utara Sabah (Minamasok) berkata, geran komunal yang diperkenalkan oleh Ketua Menteri Sabah Datuk Seri Musa Hj. Aman merupakan mekanisma terbaik untuk mempertahankan Hak Tanah Adat Bumiputera di negeri ini.
   Timbalan Presidennya, Mohd Jimin Abdullah (gambar) memberitahu, dengan geran komunal masa depan tanah yang termasuk dalam geran komunel adalah terjamin 100 peratus.
   “Geran komunel memiliki kekebalan daripada sebarang pencorobohan dan pertukaran milik,” katanya.
   Beliau memuji dan berterima kasih kepada Ketua Menteri Sabah serta Pengarah Tanah Sabah Datuk Osman Jamal, kerana mengilhamkan dan melaksanakan kaedah terbaik itu bagi memastikan setiap tanah adat bumiputera di negeri ini sentiasa terjamin.
   Sambil menolak tanggapan bahawa perlaksanaan geran komunal mempunyai agenda tersendiri, sebagaimana yang dicanang oleh pemimpin pembangkang, Jimin berkata bahawa intipati geran komunel menjurus kepada keselamatan jangka panjang tanah milik rakyat yang terlibat.
   “Tanah berstatus geran komunal tidak boleh dijual beli dan hak warisannya  menjangkau sehingga ke generasi ke generasi pemilik,” jelasnya.
   Jimin memberitahu bahawa Minamasok begitu berterima kasih kepada kerajaan yang memerintah kerana melaksanakan kaedah terbaik itu, apa yang beliau sifatkan tidak mungkin mampu difikirkan oleh pihak pembangkang.
   “Dengan geran komunal, kini hak bumiputera di negeri ini begitu terjamin,” katanya.
   Sebelum ini rakyat berada dalam situasi serba salah mengenai matlamat ‘geran komunal’, berikutan kegagalan agensi terbabit untuk menjelaskan tujuan sebenar kaedah itu kepada rakyat bawahan.
   Minamasok mahu agar rakyat menerima sepenuhnya perlaksanaan kaedah tersebut.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan