MISSI JUTAWAN

Layari http://www.DanaNiaga2u.com/62050612 - 2016 adalah tahun kekayaan. Tahun melakar kejayaan. Tahun perlumbaan kesenangan. Hanya bermodalkan RM10, anda mungkin JUTAWAN. Jangan bertangguh LAYARI http://www.DanaNiaga2u.com/62050612

Isnin, 27 Februari 2012

DR. JEFFREY LEBIH PERCAYA ‘TUKANG KIPAS’ DARIPADA ABANG SENDIRI – Tan Sri Pairin.


KENINGAU (Sabah Malaysia): Kemelut politik keluarga Kitingan pada lewat tengahari Ahad di Keningau terjawab, apabila Tan Sri Joseph Pairin mendedahkan bahawa adik kandungnya, Datuk Dr. Jeffrey seorang yang lebih percaya cakap orang lain, yang ‘tukang kipas’ dan ‘tukang angkat kaki’ daripada abangnya sendiri.
TAN SRI JOSEPH PAIRIN KITINGAN
   “Dia (Jeffrey) keras kepala dan keras hati,” – Pairin memberitahu kira-kira 3000 peserta  Majlis Penerangan Perdana anjuran Umno Zon 4.
   Zon 4 merupakan Umno Bahagian Keningau, Pensiangan, Ranau dan Tenom.
   Pairin yang merupakan Timbalan Ketua Menteri Sabah menyifatkan perjuangan politik adiknya tidak konsisten, kerana tidak mempunyai wadah perjuangan yang sebenar..
   “Perjuangannya hanya semata-mata kepentingan peribadi,” dedahnya.
   Katanya, Jeffrey berhak untuk berjuang dalam politik, tetapi perjuangannya tidak ikhlas untuk rakyat.
   Pairin memberitahu bahawa beliau  telah diberi peluang dilantik sebagai  Senator dan Timbalan Menteri di peringkat Persekutuan, tetapi kedegilannya untuk mahu berkuasa beliau tidak menghormati nasihat dan bertindak  mahu  bertanding menentang Datuk Dr. Maximus Ongkili di kawasan Kota Marudu pada suatu ketika.
DATUK DR. JEFFREY KITINGAN
   Katanya, pada waktu itu beliau (Jeffrey) tidak mahu mendengar nasihat daripada abangnya, jesteru berkempen untuk kemenangan Dr. Maximus dilakukan untuk menewaskan adik sendiri iaitu Dr. Jeffrey,”.
   Pairin memberitahu, ia sesuatu yang amat sukar dilakukan bagi seorang abang untuk adik kandungnya, tetapi keputusan tepat harus dilakukan untuk kepentingan rakyat.
   “Sekarang pun dia (Dr. Jeffrey) mahu lawan saya pada pilihan raya umum ke-13 ini di Parlimen Keningau. Ini membuktikan bahawa dia benar-benar tidak menghormati saya kerana semata-mata memperjuangkan kepentingan peribadi,” katanya.
   Yang amat menyedihkan kata Presiden Parti Bersatu Sabah (PBS) itu, ialah Dr. Jeffrey memberitahu penyokong-penyokongnya bahawa saya mahu bercuti enam bulan untuk memberi peluang kepadanya.
   “Ini adalah satu pembohongan yang dilakukan oleh Dr. Jeffrey terhadap abangnya sendiri.
Penyokong-penyokong  Dr. Jeffrey melemparkan fitnah dalam laman sosial Facebook yang kononnya saya mengatakan bahawa beliau (Jeffrey) sudah jadi mendiang. Ini adalah fitnah yang besar,” tegas Pairin.
   Justeru itu, kata Pairin, rakyat perlu berhati-hati dan jangan terpengaruh dengan kata-kata Dr. Jeffrey dan penyokong-penyokongnya kerana sanggup bercakap apa saja, dan membangkitkan isu-isu yang sebenarnya boleh dibangkitkan oleh pemimpin-pemimpin Barisan Nasional (BN).
   Pairin mengakui bahawa,  adiknya seorang yang memang pandai bercakap seperti juga Dato’ Seri Anwar Ibrahim, yang mahir mengemukakan hujah-hujah yang mencuit hati tetapi perjuangan mereka adalah semata-mata untuk mahu menjadi pemimpin nombor satu.
   Katanya, Anwar bercita-cita ingin menjadi Perdana Menteri dan begitulah juga cita-cita Jeffrey yang mahu jadi Ketua Menteri.
   “Selama lebih kurang 30 tahun, saya tidak menimbulkan semuanya, tetapi hari ini saya timbulkannya supaya rakyat tahu apa sebenarnya perjuangan Jeffrey,”  dedahnya.
   Pada masa ini, katanya, Jeffrey melaung-laungkan pakatan Borneo yang menggunakan parti STAR sebagi topeng perjuangan.
   “Jika mengikut Perlembagaan STAR, ia tidak boleh mengembangkan sayapnya di Sabah. Ini bererti parti yang ditubuhkan di Sarawak itu tidak sah dikembangkan di Sabah dan boleh dianggap haram,” jelas Pairin.
   Pairin mengingatkan rakyat, dan mereka yang berada sebagai penyokong Dr. Jeffrey, bahawa masa belum terlambat bagi mereka untuk kembali kepangkuan BN.
   “Apa yang sedang saya perkatakan di sini bahawa , perjuangan anda di sana adalah sia-sia,” katanya.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan