MISSI JUTAWAN

Layari http://www.DanaNiaga2u.com/62050612 - 2016 adalah tahun kekayaan. Tahun melakar kejayaan. Tahun perlumbaan kesenangan. Hanya bermodalkan RM10, anda mungkin JUTAWAN. Jangan bertangguh LAYARI http://www.DanaNiaga2u.com/62050612

Sabtu, 17 Mac 2012

PEMBANGKANG SUMPAH SARANAH WARTAWAN


Oleh: ISMAIL IBARAHIM
TAWAU (Sabah, Malaysia): Apabila berita mengenai 300 aktivis UBF bertindak keluar daripada organisasi itu, ramai pemimpin pertubuhan bukan kerajaan itu melentik dan menyumpah saranah, seolah-olah UBF tidak boleh sama sekali boleh disentuh.
   Ketika pemimpin-pemimpin serta aktivis Ngo itu menyamakan UBF dengan parti STAR, mereka mendabik dada bahawa hanya mereka yang betul dan organisasi-organisasi yang lain tidak betul.
   Wartawan Borneo Digest turut disumpah saranah dan dilevelkan sebagai pengampu kerajaan.
   Malah yang amat sedih apabila aktivis-aktivis pembangkang begitu berani memberi ugutan bunuh kepada Mohd Khairy Abdullah, yang merupakan salah seorang wartawan Borneo Digest.
   “Sesiapa yang pengampu kerajaan termasuk Mohd Khairy Abdullah layak dibunuh,” demikian antara ugutan-ugutan yang dilontarkan oleh aktivis pembangkang kepada wartawan Borneo Digest.
   Begitupun, Borneo Digest meletakkan segala ugutan tersebut sebagai positif, tetapi wartawan kami Mohd Khairy menegaskan bahawa sikap agresif aktivis pembangkang di negeri ini sejak beberapa tahun yang lalu, memperlihatkan budaya yang tidak sihat.
   “Orang Sabah yang sejati khususnya komuniti KDM tidak akan berani berniat untuk membunuh manusia, hanya kerana isu politik,” jelasnya tanpa meletakkan ugutan bunuh itu sebagai satu ancaman.
   “Mereka bebas bercakap untuk seorang wartawan yang bernama Mohd Khairy Abdullah, tetapi jangan lupa DG HENRY adalah orang yang sama yang pernah memberikan sesuatu untuk rakyat negeri Sabah,” katanya.
   Rata-rata rakyat di negeri ini tidak menyenangi dengan apa yang aktivis pembangkang levelkan ke atas wartawan Borneo Digest.

19 ulasan:

  1. UBF should accept the exit of their members in a civilized manner.

    BalasPadam
  2. The beauty of a democracy is that the people has the freedom of association and it is their prerogative of which association or political party they wish to align themselves to.

    BalasPadam
  3. The display made by UBF echoes that of a totalitarian party stance. This is indeed very frightening.

    BalasPadam
  4. saya setuju dengan penulis..

    kehadiran pembangkang di negeri ini bukan menyemarakkan suasana demokrasi secara sihat sebaliknya menggunakan demokrasi itu untuk menyemarakkan budaya ganas..

    bila penyokong2 dan pemimpin2 pembangkang disekat dari melemparkan fitnah terhadap parti pemerintah, sepantas kilat mereka mempersoalkan demokrasi.. bila kena kepada parti sendiri, entah dimana hilangnya demokrasi yang dilaung2kan oleh mereka..

    BalasPadam
  5. Sabah tentunya berada dalam kedudukan bahaya bila parti2 yang sama sekali tidak mengamalkan demokrasi dan berselindug disebalik agenda yang cantik molek mentadbir negeri ini..

    BalasPadam
  6. Inilah akibatnya bila terlalu emosi. Tindakan pun jadi tidak rasional.

    BalasPadam
  7. JK in Sabah politics via the Star is only aimed at dividing the opposition. JK might have a hidden agenda. JK was a very strong figure in the opposition but suddenly joined Star, a local-based party from Sarawak.

    BalasPadam
  8. If JK really wants to be authoritative in a local party, then during the PBS reign in 1994, here, he would not have left the party and caused PBS to crumble as a result of his betraying his own brother, Tan Sri Joseph Pairin Kitingan

    BalasPadam
  9. Terpulanglah pada pembaca untuk menilainya. Saya rasa pro kerajaan pun ada juga yang bikin panas bukan pembakang saja.

    BalasPadam
    Balasan
    1. tidak patutlah juga kalau samapai sumpah seranah wartawan..wartwan pun manusia juga..

      Padam
  10. Mohd Khairy Abdullah??? Mcm pernah saya dengar nama ni... hhmm..

    BalasPadam
  11. Politik, politik...Kenapalah lama sangat PRU13. Tak sabar pula mahu tahu siapa yang mennag nanti.

    BalasPadam
    Balasan
    1. sabar..pru semakin hampir, jadi buat pilihan yang tepat.

      Padam
  12. Sedap saja dorang sumpah seranah wartawan. Amboi banyak hensem muka kamurang!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. itulah yang berlaku il emosi menguasai diri.

      Padam
  13. UBF tidak sama dgn Star, tapi Jeffery pasti akan menggunakan UBF untuk kepentingan politikknya.

    BalasPadam
    Balasan
    1. memang star dan ubf berbeza, tapi dua-dua pun JK jadi pemimpinnya.

      Padam
  14. Inilah kehidupan pembangkang sebenarnya. Mereka boleh buat apa saja namun tidak boleh kena kepada mereka. Jika tidak sudah pasti sana-sini heboh.

    BalasPadam
  15. kejadian seperti ini tidak patut berlaku..bersikap profesional kan leih baik.

    BalasPadam