MISSI JUTAWAN

Layari http://www.DanaNiaga2u.com/62050612 - 2016 adalah tahun kekayaan. Tahun melakar kejayaan. Tahun perlumbaan kesenangan. Hanya bermodalkan RM10, anda mungkin JUTAWAN. Jangan bertangguh LAYARI http://www.DanaNiaga2u.com/62050612

Selasa, 31 Januari 2012

RAKYAT ASING DI TENOM MILIKI MYKAD TERIMA BR1M


EKSKLUSIF
TENOM (Sabah Malaysia):   Kehadiran seorang warga asing berbangsa Pakistan pada 19 Januari lepas di Dewan Masyarakat Seri Antenom, untuk menerima Bantuan Rakyat 1 Malaysia (BR1M) menimbulkan keresahan ratusan penerima tempatan.
   “Kenapa dia berada di sini,” demikian rata-rata persoalan yang mendorong siasatan dilakukan oleh pasukan keselamatan daerah itu.
   Bagaimanapun beliau dibenarkan berbaris selepas menunjukkan MyKad, yang nilainya sama seperti yang dimiliki oleh rakyat tempatan.
   Sekumpulan pemimpin tempatan berbisik tidak jauh daripada lokasi itu yang kedengaran berkata;
   “Apa sudah jadi dengan negeri kita,”.
   Aktiviti penerima bantuan ini ialah penjaja kain ke kampung-kampung serta ais krim di Tenom, yang asalnya berada di daerah itu sebagai pelawat (memiliki visa pelancong).
   Di Keningau keadaan serupa terjadi apabila ratusan warga asing yang memiliki MyKad berduyun-duyun untuk menerima bantuan itu.
Penerima BR1M ini seorang yang berkemampuan dan ketika tiba untuk menerima bantuan itu, beliau menunjukkan sejumlah wang yang banyak dalam dompetnya


     
  

5 ulasan:

  1. Percayalah... selagi orang Sabah (Am nya...) dan penduduk Tenom (khasnya...) tidak mengubah sikap sendiri, maka selagi itulah masalah seumpama ini tidak akan membawa makna untuk dibangkitkan.

    Hampir 90% penduduk peribumi Sabah, khususnya di Tenom masih lagi begitu mudah "didungukan" dan "digula-gulakan" dengan sogokan rasuah yang berselindung di sebalik istilah-istilah seperti wang ehsan/bantuan/duit kopi/duit minyak dan lain-lain. PRU13 ini akan membuktikan perkara ini sekali lagi.....

    Pedih? Sukar diterima? Inilah kenyataannya yang harus kita telan mungkin selama 1 atau 2 dekad lagi....

    SALAM

    BalasPadam
    Balasan
    1. kenapa tidak sisatan terperinci dalam hal-hal begini

      Padam
  2. macam kenal saja orang ini cakap melayu pun tunggang langgang,ini lah bukti HIDUP UMNO...pembuat IC termasyur di dunia,masih lagi rakyaat Tenom pilih itu UMNO...buang saja itu BN disabah

    BalasPadam
  3. pedih,dan menyakitkan....padahal yang layak mungkin tidak menikmatinya dengan sewenang-wenangnya

    BalasPadam
  4. mungkinkah ini terjadi menyakitkan hati tidak boleh di maafkan. terimakasih dari maklumat ini.

    BalasPadam