MISSI JUTAWAN

Layari http://www.DanaNiaga2u.com/62050612 - 2016 adalah tahun kekayaan. Tahun melakar kejayaan. Tahun perlumbaan kesenangan. Hanya bermodalkan RM10, anda mungkin JUTAWAN. Jangan bertangguh LAYARI http://www.DanaNiaga2u.com/62050612

Jumaat, 23 Mac 2012

KELUAR BN BUKAN TINDAKAN BIJAK TANGANI ISU PTI -- Upko

DATUK MADIUS TANGAU

KOTA KINABALU (sabah, Malaysia): Setiausaha Agung Pertubuhan Pasokmomogun Kadazandusun dan Murut Bersatu (UPKO), datuk Wilfred Madius Tangau berkata bertindak keluar daripada kompenan Barisan Nasional (BN), bukan penyelesaian bijak untuk menangani Pendatang Tanpa Izin dan pertambahan luar biasa penduduk di Sabah.
   “Saya tidak percaya kaedah keluar BN untuk masalah ini,” katanya.
   Madius memberitahu bahawa Kabinet Persekutuan sudah membuat keputusan untuk Menubuhkan suruhanjaya siasatan Diraja (RCI) terhadap kehadiran pendatang tanpa izin dan projek IC di Sabah pada 8 Febuari lepas, tetapi pengumuman mengenainya masih belum dilakukan  kerana Terma Rujukan belum dimuktamadkan.
   “Minit-minit mengenai itu sudah direkodkan, dan Upko percaya mengenai penubuhan itu,” katanya.
   Beliau menasihatkan rakyat Sabah supaya bersabar dan tidak mempercayai putar belit pembangkang yang hanya meletakkan rakyat dalam situasi keliru.

5 ulasan:

  1. Please use your brain when you want to make a statement dear yb... STAYING IN BN WILL NEVER SOLVE THIS PROBLEM BECAUSE UMNO IS BEHIND THIS PTI!!!

    BalasPadam
  2. sampai bila kah rakyt sabah bersabar dalam hal yg memeritkan keadaan masa depan generasi ini? sudah temtu pemimpin dapat bersabar tapi rakyt bagaimana? bagus lah mereka yang keluar bn atas kesedaran akan jadi rakyat pejuang hak yang terhakis!

    BalasPadam
  3. sebagai sebuah parti politik memang tidak elok keluar dari gabungan bukan macam si pairin itu tidak ada pendirian ikut suka dia saja keluar masuk,BN bukan macam pasar suka-suka keluar sedang kan hotel pun ada peraturan untuk check out...tapi sebagai rakyaat sabah kami ada pilihan kalau sebuah perti yang kami harapkan tidak dapat lagi memperjuangkan dan membebaskan masaalah yang kami hadapi kami boleh tendang parti itu atau kami keluar mengundi perti lain...ok bah madius tanggau...

    BalasPadam
  4. Mau sabar sampai bila yb?? Hal RCI ini 10 tahun dulu SEPATUTNYA sudah DILAKSANAKAN! Tunggu sampai PATAI jadi ketua menteri ka yb? Mati lah kami rakyat pribumi sabah...

    BalasPadam
  5. kami tatap bersama dacing!!

    BalasPadam